Paraelement Thor 250
Najmocniejszy napęd na rynku
Polini Thor 250 to zdecydowanie najmocniejszy napęd na rynku. Jego moc przewyższa wszystkie pozostałe silniki o klasę. Jest to podstawowy napęd wszystkich liczących się zawodników i ambitnych pilotów.
Polini Thor 250 jest równiez najbardziej uniwersalnym silnikiem – pozwala latać na wózku, również dwuosobowym, a po założeniu na plecy daje możliwość wygrania Slalomowych Mistrzostw Świata.

Silnik sprawdzi się zarówno w dynamicznym lataniu, jak i podczas długich przelotów
Polini Thor 250 jest nie tylko najmocniejszym silnikiem na rynku – jest też jednym z najbardziej ekonomicznych. Niewielkie spalanie tego silnika pozwala wykonywać bardzo długie przeloty. Piloci latający na Thorach 250 zwyciężali wielokrotnie konkurencje ekonomiczne podczas zawodów najwyższej rangi – takich jak Mistrzostwa Świata czy mistrzostwa poszczególnych krajów.

Tylko 31,9kg
Udało nam się skonstruować napęd z silnikiem Thor 250, aby ważył bardzo niewiele. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów obniżyliśmy masę napędu przy zachowaniu dużej wytrzymałości kosza.
Dzięki niskiemu spalaniu i niewielkiej masie (jak na Thora 250) otrzymaliśmy sprzęt, który zatankowany do pełna ma zasięg powyżej 200km i jest idealnym rozwiązaniem na długie przeloty.

Osiągnięcia, medale, rekordy
Liczba zdobytych medali i wygranych zawodów na silniku Polini Thor jest bardzo duża. Na napędach Paraelement z silnikiem Polini Thor 250 wspaniali piloci zdobyli bardzo wiele, m.in.:
- Slalomowe Mistrzostwo Świata
- Slalomowe V-ce Mistrzostwo Świata
- Slalomowe V-ce Mistrzostwo Europy
- V-ce Mistrzostwo Świata w tandemie
- V-ce Mistrzostwo Światowych Igrzysk Lotniczych
- Mistrzostwo Czech
- Mistrzostwo Niemiec
- Rekord Świata w slalomie
- 18 tytułow Mistrza Polski

Paraelement Thor 250 to nasz najmocniejszy napęd. Jest to sprzęt, który całkowicie odmienił latanie sportowe PPG. 36KM to znacznie więcej od konkurencji, a do tego Thor 250 ma wszystko, czego można zapragnąć w napędzie, czyli:
-Moc 36KM
-przekładnia zębata – zmniejszony efekt odśmigłowy
-wałek wyrównoważający – zero wibracji
-flash starter
-chłodzenie cieczą = stabilna temperatura
-niskie zużycie paliwa
-idealne wyważenie napędu
-najwyższy stosunek mocy do masy
Na napędach i wózkach Paraelement z silnikiem Thor 250 lata 14 członków Kadry Narodowej PPG. W 2014 roku Kamil Mańkowski zdobył na dokładnie takim napędzie brązowy medal Mistrzostw Świata i pobił rekord świata w slalomie japońskim podczas Mistrzostw Świata.
W 2013 roku na wózku Paraelement z silnikiem Thor 250 Marcin Krakowiak zdobył Slalomowe Mistrzostwo Świata.
Napęd jest wyposażony w najlepsze dostępne podwieszenie aktywne AMS (Active Moving Suspension). Oparte jest na dolnych ruchomych wyporach, wyposażonych w łożyska, aby sterowanie ciałem było jak najlżesze. Zastosowane łożyska posiadają luz, dzięki któremu wypory poruszają się nie tylko w kierunku góra-dół, ale również w pewnym zakresie lewo-prawo, dzięki czemu pilot posiada jeszcze większą możliwość pracy ciałem.
Standardowo napęd wyposażony jest w zbiornik 16l. Opcjonalnie można zamówić wersję z mniejszym zbiornikiem – 10l. Cena pozostaje taka sama.
Dane techniczne:
Silnik: Polini Thor 250
Rozruch: ręczny Flash Starter, opcjonalnie elektryczny + ręczny
Śmigło: 3-łopatowe, węglowe
Przekładnia: zębata, zęby skośne
Przełożenie: ok. 1:2.8
Moc: 36KM (dane producenta)
Gaźnik: Polini PWK
Spalanie: od 1,8l/h (zależy od masy, regulacji, warunków i umiejętności pilota)
Chłodzenie: cieczą
Chłodnica: Paraelement P25X (dotyczy napędów od 04/2015)
Wydech: rezonansowy
Masa 32,9kg (zawiera uprząż z kontenerem na zapas, karabinki i śmigło 3-łopatowe)
Na sezon 2015 przygotowaliśmy unowocześnioną wersję napędu. Przede wszystkim sprzęt jest lżejszy – masa wynosi jedynie 32,9kg (bez cieczy). Napęd wyposażono w najnowszą chłodnicę Paraelement, najlepsze dostępne śmigło 3-łopatowe wykonane z włókien węglowych oraz bardzo wygodną uprząż Comfort Plus z wbudowanym kontenerem na spadochron zapasowy.
Nowa chłodnica Paraelement H20 zapewnia bardzo skuteczne chłodzenie przy znacznym obniżeniu wysokości. Dzięki temu nasz napęd łatwiej się przewozi. Zdecydowanie łatwiej.
Sprzęt posiada dopuszczenie do lotu zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami – umożliwiające legalne wykonwyanie lotów szkolnych i egzaminacyjnych
Polska instrukcja obsługi i eksploatacji

Zalety napędu Paraelement Polini Thor 250 AMS
- chłodnica Paraelement – skuteczniejsze chłodzenie, większa stabliność i niższa wysokość napędu
- niska masa
- wygodna uprząż, skuteczne sterowanie ciałem
- prawidłowo dobrane śmigło – większy ciąg
- doświadczony serwis i magazyn części zamiennych na miejscu