PARAELEMENT ATOM 80
pARAELEMENT ATOM 80 TO NAPĘD Z NIESAMOWITYM SERCEM
Atom 80 to wspaniały silnik o niedoścignionej kulturze pracy, niezwykle łatwy w uruchomieniu, lekki i niezawodny. Codzienna eksploatacja jest także niezwykle prosta.
Silnik na ten sezon – MY’20 posiada nową przekładnię zębatą, nowy gaźnik, zwiększoną wytrzymałość i większą stabilność
Przeznaczenie
Vittorazi ATOM to najmocniejszy silnik w swojej klasie. Jego działanie jest wyjątkowe. ATOM to doskonały napęd dla lekkich pilotów i pilotek o masie do ok. 80kg.
Właściciele Atomów chwalą swoje silniki ze względu na niezwykłą łatwość uruchamiania, trwałość i niską masę.
Lekkość i komfort podczas lotu
Napęd jest wyjątkowo cichy, a jego spalanie jest na niskim poziomie. Doskonale się sprawdza podczas szkolenia, choć często jest wybierany przez doświadczonych pilotów jako wspaniały sprzęt.
Dane techniczne:
Silnik: Vittorazi ATOM 80 MY’20
Pojemność: 78cm3
Rozruch: ręczny – bardzo lekki
Śmigło: 2-łopatowe Helix, węglowe, standardowo 130cm, opcjonalnie mniejsze
Przekładnia: zębate, zęby skośne 1:3.8 smarowana olejem
Moc: 16KM @ 9500obr/min
Gaźnik: Walbro WB – membranowy, tłumik szmerów ssania
Chłodzenie: powietrzem, wymuszone
Wydech rezonansowy, ręcznie wykonany, chromowany z tłumikiem dB-killer
Zbiornik: 14l
Pełna kompatybilność ze wszystkimi wózkami Paraelement
Sprzęgło odśrodkowe: tak
Spalanie: 2.7l/h @ 30kg ciągu (dane producenta silnika) @ 8000 obr/min
Masa: od 18kg. Wersja z ruchomym podwieszeniem AMS 2 (CNC), zbiornikiem 14l, śmigłem 130cm – 21.5kg
Ciąg silnika: 55kg @ 9800 obr/min (dane producenta silnika)
Manetka węglowa
Dopuszczenie do lotów zgodnie z obowiązującymi przepisami – umożliwia udział w lotach szkolnych i egzaminacyjnych
Polska instrukcja obsługi i eksploatacji
Dostępne kolory: standardowy – czerwono-czarny, opcjonalny biały polarny lub w kolorach użytkownika.
Do wyboru dwa rodzaje podwieszenia:
Innowacyjne podwieszenie AMS 2
Dolne podwieszenie wraz z aktywnymi (ruchomymi wyporami). Doświadczonym pilotom umożliwia aktywne wykonywanie zakrętów. Początkującym zapewnia wygodę podczas lotu i latanie od razu na najlepszym podwieszeniu.
Górne podwieszenie
Sztywne wypory wraz z wysokim punktem podwieszenia zapewniają nieco większy komfort i łatwiejszy pilotaż. Lot jest bardziej stabilny. Każdy aktualnie produkowany napęd z podwieszeniem górnym można w przyszłości zmodyfikować na aktywne podwieszenie poprzez zmianę wyporów i uprzęży.
Które podwieszenie wybrać
Oba typy podwieszeń mają swoich zwolenników. Podwieszenie aktywne umożliawia doskonałe czucie skrzydła, które jest szczególnie potrzebne pilotom, którzy latają aktywnie, mają doświadczenie i umiejętności. Obecnie czołówka zawodników z całego świata lata na ruchomym podwieszeniu. Nasze aktywne podwieszenie AMS umożliwiło zdobycie wielu medali Mistrzostw Świata i Europy, a także Światowych Igrzysk Lotniczych. Dla mniej doświadczonych pilotów polecamy górne podwieszenie – taki rodzaj jest przyjemniejszy i wygodniejszy. Nowe napędy wyposażone w górne podwieszenie mają możliwość zmiany na aktywne w przyszłości.
Nowe podwieszenie AMS 2
Zaprojektowane i wykonane w całości przez nas aktywne podwieszenie umożliwia dokładną regulację dla każdego pilota. Dzięki dużemu zakresowi regulacji każdy pilot otrzymuje podwieszenie “szyte na miarę”. Specjalna konstrukcja umożliwia niwelowanie efektu skręcającego, dowolne ustawienie kata płaszczyzny śmigła (odchylenia napędu).
Dzięki nowemu kształtowi wyporów bardzo łatwo jest zająć pozycję po starcie i opuścić nogi przy lądowaniu.
Nowe podwieszenie to również zwiększona wytrzymałość. Wypory są wykonane ze specjalnego stopu aluminium, które wytrzymuje 2250kg, czyli więcej niż przeciętne karabinki.
SUKCESY W ZAWODACH
Dzięki ciągłemu rozwojowi naszego podwieszenia piloci latający na napędach Paraelement z aktywnym podwieszeniem AMS zdobyli szereg medali i rekordów, m.in.:
-Rekord świata w slalomie
-Brązowy medal Mistrzostw Świata
-Srebrny medal Slalomowych Mistrzostw Świata
-Srebrny medal Światowych Igrzysk Lotniczych
-5x Złoty medal Mistrzostw Polski
-Złoty medal Mistrzostw Czech
-Złoty medal Mistrzostw Niemiec
DOPUSZCZENIE DO LOTÓW
Sprzęt posiada dopuszczenie do lotu na terenie Polski zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami umożliwiające legalne wykonwyanie lotów szkolnych i egzaminacyjnych
Polska instrukcja obsługi i eksploatacji
Manetka carbon
Wszystkie napędy Paraelement wyposażone są seryjnie w najwyższej jakości manetki wykonane ręcznie z włókien węglowych. Dzięki nim loty na napędzie Paraelement są jeszcze przyjemniejsze.